یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران گفت: تهران تا 5 سال آینده به شهری هوشمند تبدیل می‌شود.

دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم آغاز به کار کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هوشمند‌سازی‌ در شهر تهران با جدیت دنبال می‌شود، اضافه کرد: برای مدیریت هوشمند ترافیک گام‌های مهم و بزرگی برداشته شده و در سایر حوزه‌ها نیز هوشمند‌سازی را جزء اولویت‌های کاری قرار داده‌ایم که امیدواریم در 5 سال آینده شهر تهران تبدیل به شهری هوشمند شود.

شهردار تهران همچنین در آغاز این مراسم، با تاکید بر اینکه 2 سیاست هوشمند‌سازی‌ شهر و کوچک‌سازی‌ مجموعه شهرداری از اولویت‌های اصلی محسوب می‌شود، گفت: هرگاه قادر باشیم شهر تهران را هوشمند و مجموعه شهرداری را کوچک‌سازیم می‌توانیم بگوییم که شهری ایده آل داریم و مردم می‌توانند در این شهر خوب زندگی کنند.

قالیباف با بیان این مطلب عنوان کرد: برای تحقق این اهداف به استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی نیازمندیم و این دو سیاست کلی را به‌طور جد در تمام عرصه‌ها دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ما به‌دنبال حفظ کرامت انسان‌ها،  اجرای عدالت، افزایش سرعت،  دقت و صحت و سلامت و اتحاد و تدابیری برای مبارزه با فساد به‌ویژه در سیستم اداری هستیم که اجرای طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک با همه این دیدگاه‌ها و اهداف همخوانی دارد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: شاید اجرای برخی از طرح‌ها مانند بلیت الکترونیک در ظاهر کار دشواری به‌نظر نرسد و عمق و حجم کار را حتی کسانی که در مدیریت شهری دخیل هستند نیز متوجه نشوند اما برای تحقق طرح‌هایی مانند کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک و همچنین مکانیزه کردن در حوزه شهرسازی زحمات بسیار زیادی کشیده شده و امیدواریم به‌زودی نقشه‌های دیجیتال و هوشمند شهر تهران تحت وب نیز راه‌اندازی شوند.وی اظهار کرد: ضعف اصلی ما در حمل‌ونقل و مشکل ترافیک ناشی از نبود حمل‌ونقل عمومی مناسب و کافی است.

شهردار تهران در ادامه افزود: امروز که دیگر ما کارکرد و تاثیر مترو و خطوط اتوبوس تندرو را در شهر دیده‌ایم باید همه با هم برای توسعه این خطوط بسیج شویم نه آنکه امروز گزارش‌هایی را بخوانیم که چرا در بزرگراهی خط اتوبوس تندرو در حال ساخت است؛  این اظهارنظر واقعا منصفانه نیست.

وی گفت: امروز باید مردم مطالبه کنند که چرا شهرداری وقتی 2‌لاین به بزرگراه چمران افزوده است این دو لاین را در اختیار حمل‌ونقل شخصی گذاشته است و از ما بخواهند که ظرفیت‌های موجود را به حمل‌ونقل عمومی اختصاص دهیم، نه اینکه ما ببینیم عده‌ای مردم را تشویق به انتقاد می‌کنند که چرا خط اتوبوس تندرو در بزرگراه چمران ایجاد می‌شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: مصمم هستیم که حمل‌ونقل عمومی را گسترش دهیم و اعتقاد داریم که باید حمل‌ونقل عمومی به حمل‌ونقل شخصی ترجیح داده شود و عقل و انصاف و تجربه هم به ما حکم می‌کند که اولویت را به حمل‌ونقل عمومی بدهیم.

کد خبر 111870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز